torsdag 26 april 2012

Filmjölk och mandel

Inte bara nog med att jag är sambo i lägenhet. Vi blir snart sambo i hus. Vuxenpoäng!...eller något liknande. I vilket fall. Detta renoveringsobjekt ska vi ju självfallet målas om vartenda rum, varenda trappa och allt ska fixas och så vidare. Det här förekommer såklart en liten mindre diskussion gällande färgen.

En lördag står jag plötsligt i en färghandel och får visat för mig vad mandelvit är. Jag känner som sig bör, vi kan ju bara välja mandelvitt sådär. Hon kan ju inte förutsätta att hon har rätt i att det är ganska charmig vit nyans med fin färg. Så jag hittar snabbt en nyans med lite skarpare vit ton i, den heter filmjölk. Den föreslår jag att vi har i ett rum. Hon sa att det inte passar ihop med mandel. Men jag misstänker att filmjölk och mandel förmodligen är förbannat gott ihop. Hon sa att hon skulle tänka på det och återkomma.

Hon har inte återkommit än. 3 veckor senare. Jag gillar ju i alla fall mandel. Så det blir nog bra ändå, men det kändes skönt att man fick tro, åtminstonde för en sekund, att man hade något att säga till om. Det var värt argumentationen. Jag må ha förlorat slaget men är moraliskt rustad inför kriget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar