onsdag 2 maj 2012

Ett nej är alltid ett nej, eller?

I morse vaknade jag upp. Jag ville verkligen inte. Min sambo, hon kollade på min nakna överkropp och jag såg törsten i hennes ögon. Jag stod där och jag förstod vad som höll på att hända. Allt gick i slowmotion. Varenda rörelse kändes i luften, jag kände hur klumpen i magen växte och blev större och större. Hon började sakta stega mot mig och putade med läpparna samtidigt som hon frågade "Får jag?". Jag känner hur svettpärlorna bildas i min panna, min hals blir torr och benen och armarna börjar skaka. Jag minns att jag sa "Nej". Hon approchar mig ändå, går fram mot mig, börjar lägga händerna på mitt bröst och så säger hon "snälla" och skrider till verket. Minuter senare låg jag där på golvet av utmattning. Ett nej är tydligen inte alltid ett nej så länge hon säger snälla när hon vill klämma min finne på bröstet.

I övrigt så har vi börjat med renoverigen. Allt går bra och vi har bra flås i arbetet, om än att utmattningen efter dagarnas slut är ganska så överhängande. Det har för övrigt slagit mig vilka snygga och intelligenta barn jag och min sambo skulle kunna producera. Här är det dock klarlagt att hon får stå får utseendebiten och jag för hjärnan som vi hoppas att dom ärver. Blir det tvärtom så tror jag dom får det svårt här i livet, tyvärr. Ni undrar säkert, hur?

Jo, jag har lyckats träffa den enda människan i världen som lyckas referera, i en seriös diskussion om mig och mitt eget bäst före datum, till Iphones. "Du är lite som iphone 3g, vem vill ha den när man kan få en iphone 4S?" samt att vi även hade en diskussion gällande aortan och vägen för den genom kroppen och hon på fullaste allvar säger "Jag vet att den går igenom låret för jag såg det på Baywatch(!) när dom höll en av badvakterna gisslan (hon benmännde badvakten vid namn!) och hotade att skjuta henne i låret ifall hon inte gjorde som dom sa". Vilken normal sund människa kollar på Baywatch och lär sig något? Det är något som inte står rätt till alltså... Men hon är ju snygg, trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar