fredag 4 maj 2012

Innan vi slog våra klackar ihop.

Innan jag och min sambo slog våra klackar ihop så levde jag något som kallades singelliv. I praktiken innebar detta att jag tränade 8-9 gånger i veckan vid "högsäsong" och 4-5 gånger vid så kallad "lågsäsong". Jag spenderade mina sommrar på nattklubbar 3 gånger i veckan nyktert och försökte flirta med damer och glida runt på stranden på dagarna och dränkas i solskenet. Jag hade helt okej med pengar, behövde inte anpassa mig. Kunde glida runt vardagligt som en dagdrivare, umgås med mina vänner och living the dream  som många skulle välja att kalla det. Living the dream.

Sen träffade jag en underbar person på mitt jobb. En person som berikar min vardag och gör mig fullkomlig som människa. Den här relationen har lett till att jag nu får lite småångest av att logga in på min internetbank. Jag är inte vad man kallar "tät" nu för tiden. Så mycket kan vi väl säga. Min definition av en perfekt lördagkväll är inte som det brukade vara. Då var det först lite käk, en förfest med efterföljande galej på en nattklubb. Idag innebär det att jag kommer hem från min renovering och kan ta ett glas vin i soffan samtidigt som jag kollar på när Timon och Pumba hjälper Simba att återta lejonklippan från Scar (Apan är bäst för övrigt!). Jag följer upp detta med tända ljus och lite chips till en bra film och sen i säng vid 23 för att "fånga dagen" dagen efter.

Jag försår ju att för vissa skulle ju säkerligen detta låta som ett totalt nedköp. Men faktum är att jag älskar varje sekund av det. Varje sekund. Och jag skulle inte byta ut det mot något i världen. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar