onsdag 2 maj 2012

Försök hitta logiken!

En facebook-konversation i sin helhet:

Sambo: "You make me so happy <3"

Jag: "Det hade ju onekligen sugit ganska hårt om jag inte fick dig att le. Jag menar, vi har ändå köpt hus ihop. Hade kunnat varit en jobbig situation, liksom. Puss hjärtat :)

Sambo: "Inte happy som att du får mig att le, det är ju inte hjärnkirurgi direkt. Happy som att jag är lycklig med dig din idiot-jävel!"
(Jag gillar inte bindesstreck på idiotjävel. Det är fel! Men jag var stor nog att inte kommentera detta, undertecknads anmärkning.)Jag: "Tur för dig att känslan är ömsesidig då! För i helvete."

Sambo: Det hade blivit mer effektfullt om du hade skrivit "förhelvete" och inte "för i h levete". Det lät ju bara mesigt. Men det kan inte bli rätt alla gånger :)

Jag: Ja, jo - kritik från dig gällande språket tar jag på fullaste allvar. Eller som du hade skrivit: all var. (Hon särskriver sjukt ofta, undertecknads anmärkning.)

Sambo: Du att det tycker jag att du ska, speciellt eftersom att lokalgeografi också råkar vara en av mina specialitéer. Jag vet ju uppenbarligen att "all varet" ligger på öland. Men att du som ölänning inte vet det ger mig ju ytterliggare en anledning att infria min 14 åriga tonårsdröm (här är frågan om hon menar att hon haft den i fjorton år, eller när hon var fjorton år? HA! Syftningsfel, you motherfucker!)... se till att ön sjunker i havet. Då tar den "all varet" med sig. HA! Det lämnar ju en hel del utrymme för oallvarlighet och extremt roliga dagar när man inte behöver vara så "all varligt" Tänk på det innan du ställer in den öppnade kesoburken i kylen igen."

Jag: (Nu refererar jag till en tidigare diskussion vi hade förut idag, om att hon har en thing för världskartor och gick igång på det för att hon ALLTID vill ha specifierat i detalj hur man kommer någonstans, vilka vägar man tar, om ICA ligger nära osv.) Ha! En atlas borta från att få ligga ikväll! Påminn mig att åka till bokaffären efter träningen älskling."

Sambo: Du, att det närmsta du kommer Indien (VA?! undertecknads anmärkning) är när jag slår en världsatlas i huvudet på dig ditt muffelspån! Det är vad man kallar för en effektiv semester med familjen, smärtan är en bieffekt av vad som skulle kunna vara "jet-lag" du får se det så helt enkelt. ;)

Jag: Jag vill fan inte till Indien. Jag ville ligga. Kan du inte läsa? Du får ju tunnelseende när man börjar prata geografi. Läskigt...

Sambo: Om du öppnar Atlas så ser du lite snett till höger, en aning diagonalt neråt.. att där finns det ett land som heter thailand. Där kan man få ligga har jag hört ;) Men visst. Jag kan prova att slå boken mer åt höger så får vi se om du hamnar där och får ligga lite. Jag ger dig dock inte kvalitétsgaranti.

Jag: Hehe. Du går igång på världskartor and you know it!

Hon: Nej, så länge det finns bemanningsföretag i världen såå står vi framför en evig konflikt gentemot varandra. Tills döden skiljer oss åt säger jag bara!

 Kan NÅGON förklara hur i hela världen den här debatten slutade i att jag och min sambo har en konflikt för att bemanningsföretag finns? Hur fan är det ens möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar